Rendevous cu Rama

120px-rama_copy.jpgCand au trecut ramanii pe langa noi mi-au intors lumea pe dos. Pana atunci, ca ne razboisem, ca ii inrobisem, ca facusem federatii, ne trasesem de sireturi cu toti extraterestrii ce se nimerisera prin preajma. O bataie pe umar, cateva bombe, o privire chiorasa, o strangere de tentacule, ei fusesera interesati de noi si noi de ei. Dar apoi au venit ramanii. Si au trecut imperturbabili pe langa pamant fara sa le pese de agitatia noastra. Iar noi, neputand crede ca da, exista fiinte in universul asta pentru care nu contam, am incropit repede de-o expeditie sa-i prindem din urma si sa fluturam din maini in fara lor, oferindu-ne sa corijam scaparea senzorilor: „Uitati-ne! Suntem aici!”. Ramanii ne-au ignorat mai departe, desi cativa oameni au patruns in cilindrul urias ce luneca tacut spre soare. Crema inteligentei umane, cercetatorii astia s-au apucat sa scocioare in lumea enigmatica intinsa in interiorul cilindrului, in cautare de raspunsuri. Au dat doar de intrebari, iar sensul existentei lumii le-a ramas ascuns. Au scrijelit imperceptibil la suprafata misterului ramanilor si zoriti de iminenta trecerii pe langa soare au parasit lumea aparent familiara, dar in fapt profund straina.

Ei, oamenii de stiinta, au ramas macar cu toate mostrele adunate in luna aia de explorare, material de studiu pentru cateva sute de ani. Dar eu? Mi-am vazut pe neasteptate insignifianta si am ramas singura cu aceasta teribila cunoastere. Am simtit amaraciunea insetatului cand ajunge langa un put fara ciutura. M-a sufocat inutilitatea cautarii de raspunsuri cand nu stii inca intrebarile. Si am fost strivita sub imensitatea milionului de ani calatorit de nava spatiala. Suntem prinsi in capcana efemeritatii noastre.

Eu cred ca am crescut mare abia dupa rendevous-ul cu Rama. Si mai cred ca Arthur C. Clarke (1917-2008) a fost un raman ratacit in mod inexplicabil pe Terra.

2 Responses to “Rendevous cu Rama”


  1. 1 diana Martie 25, 2008 la 10:46 pm

    😀 parca esti mai aproape acum

  2. 2 pinguilde Martie 26, 2008 la 1:50 pm

    Distanta e aceeasi, dar si mie-mi pare la fel. Nu mai tre’ sa ma scol cu noaptea-n cap ca sa ma costumez.😀


Lasă un răspuns

