Cand se aprinde torta…

Temo este partenerul meu de hobby. Si nu numai.

A aparut la doua luni dupa inceperea cursurilor. Avusese probleme cu pasaportul si viza. Claudio il adusese de la aeroport si ramasese stingher la intrarea in castel. Nu cunostea pe nimeni, desi toata lumea ce-l intampinase prietenoasa parea sa-l cunoasca. Z-ul final al numelui lui, Teimuraz, imi evoca puste si barbati fiorosi cu capete rase si o coada in crestetul capului fluturand in goana calului. De aceea inceputul de chelie ce musca din tunsoarea conventionala m-a dezamagit. L-am intrebat direct: „Esti tatar?”. Surprindere si deruta. „Nu.” „Nici nu exista tatari la voi in tara?” „Nu.” Asa a inceput prietenia noastra.

A doua zi ne-a intampinat cu prima zapada, asternuta in strat gros peste sat. Masina nepregatita de iarna ivita pe neasteptate a ramas in parcare. Noi ne-am croit incet o poteca spre soseaua din vale, sperand la o ocazie care sa ne duca la timp la universitate. Prea ocupata sa ma entuziasmez galagios de albul inconjurator, nu am aflat nimic despre el.

Am recuperat la sfarsitul saptamanii, cand l-am scos la o plimbare hibernala pe dealuri. In vreme ce sosetele ni se udau in incaltari si ne strecurau treptat gheata in picioare, mi-a povestit despre Nino, sotia lui, despre Anna, inca in scutece la vremea aceea si apoi mi-a recitat echipa Romaniei din Guadalajara. Stia toate echipele participante, si nu numai de la mondialul mexican.

Trei ani mai tarziu, cand si-a adus familia in care aparuse intre timp si Elene, ne unea o rivalitate frumoasa. Ne tachinam inainte si dupa meciurile nationalelor de rugby ce luptau pentru suprematia europeana din afara celor sase natiuni. La olimpiade, intransigenta, nu acceptam inmultirea medaliilor lui cu raportul dintre populatiile tarilor noastre. Pe terenul de baschet imi doream finetea lui tehnica in echipa si incercam sa-i fac viata grea cand sortii ne puneau fata in fata. Ne-am bucurat impreuna si de parcursul Stelei pana in semifinalele cupei UEFA si de calificarea Romaniei la europene. Venirea pe lume a Alexandrei lui n-a schimbat relatia noastra. A fost prezent in tribune la meciul meu de hochei, iar cand l-am anuntat: „La anul pe 1 aprilie sa nu-ti faci program, mergem la Viena la meciul Romaniei.”, a zambit si a raspuns: „Bine.”

Cand se aprinde torta olimpica, armele tac. Sau asa stiam. Nu-mi mai amintesc daca m-a invatat tata sau am citit intr-una din cartile copilariei. Cand Temo mi-a spus ca in august pleaca acasa in vacanta, m-am incruntat: „Si eu cu cine ma uit la olimpiada? Ma parasesti la greu!” Ieri, eu m-am bucurat de medalia de aur a Alinei Dumitru. El a tresarit auzind cate un avion, evaluand apoi rapid care din ungherele casei ar fi un adapost sigur pentru fetele lui. Sau poate a fost convocat in armata si marsaluieste obosit pe undeva prin Georgia.

14 Responses to “Cand se aprinde torta…”


  1. 1 doctor demonicus August 10, 2008 la 6:52 pm

    As usual: f….g great!

  2. 2 pinguilde August 10, 2008 la 7:07 pm

    Nope, f…g tragic.😥

  3. 3 explorish August 10, 2008 la 8:06 pm

    am aflat ieri, de pe blogul lui AG (!) ca e razboi in Georgia. nu am cuvinte sa-mi exprim – nici nu stiu cum sa-i zic rumuneste la „empoerung”. si nici ce sa fac cu ea, cu empoerung.

  4. 4 popeasca August 10, 2008 la 10:52 pm

    O sa se intoarca, ai sa vezi! Iti promit! Dar asta nu-i invie din pacate pe ceilalti.

  5. 5 doctor demonicus August 11, 2008 la 1:46 am

    pin:
    Articolul, nu povestea.

  6. 6 Alex_S August 11, 2008 la 5:09 am

    Mi s-a strans stomacul… De la poveste, nu de la articol…😦
    Sper ca totul sa se termine cu bine pentru el si familia lui.

  7. 7 pinguilde August 11, 2008 la 12:36 pm

    doc
    Mi-am dat seama la ce te referi. Dar in situatia data pur si simplu nu ma pot bucura de aprecieri. As prefera sa scriu numai chestii slabute despre banalitatea cotidiana.

    explorish
    Ar ajuta doar daca toata lumea si-ar exprima-o. Oamenii insa prefera sa-si dea doar ochii peste cap si sa-si vada mai departe de viata. Astia suntem.

    popi, Alex
    De sperat sper si eu, ca altceva n-am ce face. Dar ei sunt doar una din milionul de familii de acolo.

  8. 8 Surferb August 13, 2008 la 9:04 am

    pin
    Cu totii am prefera sa citim banalitati cotidiene, orice numai despre mizeria umana sa nu fie😦

  9. 9 pinguilde August 13, 2008 la 8:40 pm

    surf
    Intrebarea e, preferam asta chiar daca mizeria umana exista?
    Caci ea exista din pacate, iar eu simt ca o datorie si sa citesc si sa scriu.😐

  10. 10 windwhisperer August 14, 2008 la 12:59 am

    Inteleg perfect cat te afecteaza ! nu pot decat sa-ti spun ca strig din toti rarunchii… cease fire and the war ; Poate cineva acolo sus ma aude ! interesele internationale sunt mai presus de strigatul meu ! din pacate😦 iar cei ce au ales meseria de soldat,,,imi rup sufletul😦
    In rusi n-am avut si n-am incredere de nici un fel .
    Au fost somati astazi iar sa inceteze , ca nu-i 1968 . Urmeaza pasul al doilea..sa-i sperie ca intra in NATO Ucraina in stare de urgenta . ufff, sa vedem .
    Pana atunci D-zeu sa aiba grije de toti georgienii…

  11. 11 surferb August 15, 2008 la 2:48 am

    God forgive us all, for all the doings as well as for the undoings…

  12. 12 pinguilde August 16, 2008 la 8:32 pm

    Temo e in siguranta de doua zile. A trecut teafar prin Gori si acum sta si el in Tbilisi si chibiteaza cu ceilalti georgieni pana miercuri cand are biletele la avion. Nu l-am asteptat niciodata cu atata nerabdare.🙂

  13. 13 camelguilde August 17, 2008 la 12:16 am

    Ce bucurie! Imi statea inima cat un purice ca daca nu mai spui nimic, inseamna ca n-ai noutati si n-ai mai luat legatura cu el. Sper ca si fetele, mari si mici, sunt la fel de tefere. Sa-i spui ca toata ghilda camilelor a stat cu sufletul la gura asteptand vesti si ca deja se organizau pentru o misiune de salvare, in caz ca avioanele nu reincepeau sa circule. B-)

  14. 14 diana August 19, 2008 la 4:19 pm

    pin, ti-am trimis un mail, tie si josephinei. sa imi spui te rog daca l-ai primit. am computerul cirusat si imi face tot felul de feste.


Lasă un răspuns

