Asa

Teama cea mare, paradoxal, n-a inclus schiuri, munte si zapada. Iarna e lunga. Cantarile. Pentru ele m-am temut in raceala asta mare, hidoasa, intinsa ca o ceata vesnica peste seninul zilelor mele obisnuite. Si cumva, uite asa, am inotat prin ea, am dat din maini si din picioare si exact in ziua ficecarui concert am scos capul la suprafata sa mai iau o gura de aer. Si-apoi iar la fund, intre fabulatii de febra, cu inima batand repede repede, si daca nu e o simpla raceala, ce ma fac, ce ma fac, cemafac cemafac cema si chiar nu mai era o simpla raceala, ci intuneric si inghesuiala si sudoare, vara italiana ce te scalda in ape lipicioase de neindepartat, de nesuportat, canicula, arsita, confuzie, dum-dum, dum-dum, dum-dum. Si smirghelul usturator din gat. Vorbe in soapta. Pin, azi nu poti sa-mi citesti povesti? Pana a uitat ca i-am citit candva povesti.

Asa. Am ajuns in fata ultimei cantari. Sambata repetitie. Cantasem joi. Minunat. E minunat sa te simti bine, sa nu ai calti in cap, sa canti fara sa alergi apoi inecat si disperat dupa sticla cu ceai. Sambata dimineata, minunat e amintirea unui cuvant. Zac singura pe scaun in mijlocul sutelor de oameni cantand in picioare. Prea epuizata pana si pentru a-mi fi rusine.

Asa. Repetitia generala. -5 grade si toata lumea mi-a spus sa evit frigul si as sari peste ea, dar am reinceput tratamentul si rusinea se tine acum scai de mine. Inghetam degeaba. Ba nu. Inghetam DEGEABA. Dupa o ora si jumatate, cand nici macar costumul de cosmonaut fara casca in care ma legan ca o pendula rasturnata nu mai opreste gerul, o fata se lumineaza. Ei! Nu avem nevoie de voi pentru sincronizarea cu artificiile. Putem folosi inregistrarea. Pai da, exact la asta ma gandisem neintrerupt timp de o ora si jumatate. Il asteptam pe Tom jumatate de ora. Sa vina de la artificieri. Sunteti liberi sa inghetati pana atunci. Multumesc, as fi preferat sa nu. Si inca jumatate de ora repetitia generala adevarata. Placerea de-a canta e sloi de mult.

Asa. M-am desteptat. De data asta sar peste ajustarile tehnice la fata locului. Sa mearga oamenii sanatosi acolo. Eu raman aici, la caldura, in sala de sport a HS15, impreuna cu fetele care impart insigne si cu chelnerii. Fetele se uita piezis la mine. N-am ce cauta aici inca. Le fac sa dispara scotandu-mi cartea–atat-de-frumoasa-incat-trebuie-sa-mi-petrec-revelionul-cu-ea din rucsacul cel rosu si nou si ma ratacesc in nunta evreiasca. Simt si mirosul mancarii. Ridic ochii si din usa imi fac cu mana baietii mei, oamenii se intorc pe rand de unde au inghetat, tot degeaba – zice sora mea. Stam la coada, mancam, stam la coada, mancam, stam la coada, primim fulare. Sunt subtiri si scurte, nu ca visul pufos de fular flausat din mijlocul caruia Orlando incepuse sa toarca cu o seara inainte. Deh. Eu nu-s nici compozitorul, nici dirijorul.

5, 4, 3, 2, 1. Nu mai stiu in ce limba. Mi se strange inima pentru baietii mei pe care i-am lasat sa plece cine stie unde cand m-am lovit de cerbicia femeii postate la deschizatura ingraditurii. Acordurile de inceput ale Donauwalzer. Asa e aici. La miezul noptii se danseaza vals pe strazi. Eu cu sora mea pe scena. Cant, si radem incantate amandoua cand vantul aduce franturi si suntem inca sincronizate. Si apoi lumina pe scena. Povestea de dragoste dintre artificii si voci poate incepe. Mi-ar fi placut sa le vad, sa stiu pe cine imi aduce vocea noaptea pe furis in camera. Doar le-am auzit si au fost galagioase si mi-au umplut ochii de lacrimi de la fum. Dar m-a prins euforia indragostelii si m-am bucurat si am chiuit si am facut ca o hoarda de bizoni si am batut din palme cand s-a intors ecoul de pe malul celalalt al Dunarii si am aratat cu degetul uite, uite, uite cand au curs luminitele pe apa si apoi am ras si am strigat hei, hei, hei si aburii s-au valatucit afara din noi pe guri si pe nari.

Asa a fost:

22 Responses to “Asa”


  1. 1 Emiru' Ianuarie 4, 2009 la 9:53 pm

    La Multi Ani, Pin!

    Blogul foto e al tau? Oricum fotografiile sunt f reusite.

  2. 2 pinguilde Ianuarie 4, 2009 la 9:59 pm

    La multi ani, Gabi!

    Nu, eu am cantat, n-am avut cum face poze. Dar m-am bucurat sa le gasesc, asa am vazut jumatatea de spectacol care noua ne-a fost ascunsa.🙂 Si sunt intr-adevar foarte reusite.

  3. 3 Andi Ianuarie 5, 2009 la 11:27 pm

    OK, ma bucur ca ai inceput sa scrii, ma simteam dezorientata de cate ori intram si vedeam acelasi post🙂 Cred că am luat cam în serios tandretea haioasă din poza ”ta” de la avatar🙂
    Sper să te țină pofta de scris…
    Tre să-mi caut si eu o orcă drăgutză😛

  4. 4 Andi Ianuarie 5, 2009 la 11:28 pm

    Sper că nu mă înțelegi gresit……..
    Mor de somn, n-am coerentza la mine acum.
    NB

  5. 5 pinguilde Ianuarie 7, 2009 la 11:03 am

    Andi
    Eu sunt o lenesa la tastat ce scriu in gand. Acolo insa sunt o harnicuta.🙂
    Iar scrisul asta a fost doar un pretext ca sa va arat pozele cu artificii. Mie mi-au placut mult, dar vad ca lumea sare peste click-ul de ajuns la ele.😦
    Cat despre poza mea, e greu de imaginat cat de bine ma reprezinta. Exact asa ma simt. Si imagineaza-ti ca au fost unii care m-au santajat ca s-o schimb. Nu le-a mers.😉

  6. 6 Alex_S Ianuarie 7, 2009 la 2:09 pm

    Click, click, eu le-am vazut deja, sic!🙂

  7. 7 pinguilde Ianuarie 7, 2009 la 2:33 pm

    Alex
    Aha! Tu ai fost ala!😀

  8. 8 camelguilde Ianuarie 7, 2009 la 6:45 pm

    Da’ poze cu licuricii de pe Dunare nu-s!😦

  9. 9 socio Ianuarie 7, 2009 la 6:57 pm

    Ba n-a fost Alex, el descifra „intunericul” la mine pe blog🙂

  10. 10 Alex_S Ianuarie 8, 2009 la 5:38 am

    socio

    Sunt multitasking!😀

  11. 11 surferb Ianuarie 8, 2009 la 3:01 pm

    ceeee frumos a fooost😀

    pin,
    canti foarte frumos😉

  12. 12 Andi Ianuarie 9, 2009 la 10:12 am

    ey, pin, la mine se vede clar că am fost atentă la ce mi-ai împărtășit…am lăsat un semn acolo🙂

  13. 13 Andi Ianuarie 9, 2009 la 10:14 am

    de fapt altceva vroiam să spun. esti singura care poate descrie palpitant o răceală🙂 citeam de parcă după febră și frig și transpirație ar fi urmat cine stie ce dezvăluire, nu o usturime în gât.😀
    tare si mare😛

  14. 14 Andi Ianuarie 11, 2009 la 1:58 pm

    Azi doar… salutări și urări de bine🙂

  15. 15 the judge Ianuarie 12, 2009 la 2:34 pm

    „….fabulatii de febra, cu inima batand repede repede, si daca nu e o simpla raceala, ce ma fac, ce ma fac, cemafac cemafac cema si chiar nu mai era o simpla raceala, ci intuneric si inghesuiala si sudoare, vara italiana ce te scalda in ape lipicioase de neindepartat, de nesuportat, canicula, arsita, confuzie, dum-dum, dum-dum, dum-dum…”

    minunat. si ingrozitor. minunat de ingrozitor.

  16. 16 Alex_S Ianuarie 13, 2009 la 2:16 pm

    Prezent!🙂

  17. 17 Andi Ianuarie 15, 2009 la 2:50 pm

    La multi ani!! Azi e o zi specială, la mulți ani!

  18. 18 the judge Ianuarie 15, 2009 la 4:23 pm

    daca zice anda, inseamna ca asa este?😆 la multi ani!

  19. 19 Mélanie Ianuarie 17, 2009 la 10:11 am

    Guten Tag aus Tulus! Pin, m-am gîndit la tine aseara, în timp ce urmaream „Thalassa”, o emisiune-cult „marino-oceanica”(sic!) pe FR3; un reportaj interesant, înduiosator despre pinguinii-manchots din Patagonia, care au esuat pe coastele tropicale ale Braziliei!!! Bietzii de ei au fost complet debusolati de încalzirea globala, unii au supravietuit, altii nu… Cei mai în forma(sic!) au fost rapatriatzi în Patagonia(Tierra del Fuego), cu un avion-cargo militar, cu sperantza ca nu se vor mai „rataci” spre nord, unde caldura tropicala îi poate decima… Salutari toulousene si un weekend placut!

  20. 20 pinguilde Ianuarie 18, 2009 la 12:11 am

    camelutz
    Pe youtube, filmuletul de 8 minute cred ca are si licurici. Stiu sigur ca i-am vazut undeva.

    Alex
    Si ubicuu.😉

    surf
    Unde m-ai auzit?

    Mel
    Hei, pe unde mai scrii poezioare? Iti simt lipsa.
    Imi pare rau pentru fiecare semen de-al meu. Ca si pentru delfinii vanati de oameni rai si de balenute esuate pe plaja.😦

  21. 21 pinguilde Ianuarie 18, 2009 la 12:12 am

    Laudatorilor mei (dragi),

    Nu ma luati foarte in serios cu scrisul, eu doar ma prostesc.😉
    (camelutz, nu da😀 )

  22. 22 Mélanie Ianuarie 18, 2009 la 8:30 am

    Guten Morgen meine kleine Pin! Do you REALLY miss me, babe?!🙂 Masacrul delfinilor ma oripileaza, ma revolta de ani, mai cu seama ca acest simpatic mamifer marin e animalul meu preferat de cînd eram copil!!! NU mai scriu poezioare pe nici-un blog/forum-ro, ci alte „scrisaturi”, numa’-n franceza si-n engleza… Dar poate voi rescrie, some day… Viata (noastra) e plina de surprize, situatii, circumstantze, ocazii neobisnuite, nebanuite… Lasa de-o parte modestia, bitte, ai fi putut s-adaugi ghilimele la „prostesc”!!! Bon dimanche & bonne semaine!


Lasă un răspuns

