Sa votam

Memoria asta colectiva.

Candva. Demult. Atat de departe incat nu ne mai pot povesti nici macar bunicii despre un asa demult. Era un obicei: noi ne alegem, noi conducem. Tu – talpasul, palmasul, asudatul, nemancatul, nemultumitul – rabdai sau mancai bataie cand incercai sa cartesti. Si eventual ajungeai prin inchisori.

Candva. Nu asa demult. Suficient de aproape incat sa mai usture gustul neputintei. Era alt obicei: batai in usi de camine la 6 dimineata, studenti incolonati spre cabinele de vot, foite indoite strecurate ordonat in urne (oare le-o fi citit cineva vreodata?), o ora mai tarziu universitatile raportau mandre indeplinirea obligatiei cetatenesti in procent de suta la suta. Puteai sta acasa privind tamp la un album duminical in alb-negru sau puteai sa stampilezi cabina de votare de sus pana jos doar ca sa nu atingi buletinul. Rezultatul era intotdeauna acelasi. Un 99,99% purtat in plase goale pe la cozi, blestemat de anonimii prinsi intre dintii rotilor sistemului invartindu-se implacabil, contestat de vocile ascultate la ceas de seara printre paraziti.

Spunem „toti sunt hoti” sau „ce sens are” si efectul toropitor loveste fara zabava. Clasa politica a gasit in sfarsit somniferul perfect. Aspiratiile catorva naivi spre o societate in care toti ar avea un cuvant de spus se leagana in hamacul scarbei generale si al viselor razboinice in care indemnul la lupta zice „stati, nu faceti nimic”. Si numai bine, ne-am intors la starea de demult: ei se aleg, ei conduc. Fara proteste de data aceasta. Noi ne abtinem de buna voie de la un drept caruia i-am uitat sensul.

Si apoi intre doua lamentari despre junghiul care nu ma mai lasa si iarna asta care nu se mai duce, strecuram si un blestem la adresa Uniunii Europene. Ne iau si tuica de la gura, vesticii astia, bata-i amarul.

In vremea asta, vesticii se pregatesc de votul din 7 iunie. Cel pentru Parlamentul European. Primariile trimit scrisori tuturor cetatenilor cu drept de vot. Adica si noua, romanilor.

In 7 iunie, cei de acasa ar putea trimite la Bruxelles oameni care sa lupte pentru dreptul la alambice si sorici, iar noi romanii din afara, am putea sa le punem proptele celor ce ne vor in Europa, sapandu-i simultan pe cei carora le bat ochii putin spre dreapta. Pentru asta nu e nevoie decat sa votam.

35 Responses to “Sa votam”


  1. 1 Alex_S Martie 26, 2009 la 4:51 am

    Ai votul meu!😀

  2. 2 pinguilde Martie 26, 2009 la 10:02 am

    He, he!🙂 Zici sa-mi fac si eu afise?

    Chiar. De votat vad ca avem voie s-o facem in oricare tara europeana, pe listele locale. Oare om fi avand voie si sa candidam in oricare tara europeana? Tre’ sa ma interesez. Si mai stii, in cativa ani va trimit salutari din Bruxelles.😆

  3. 3 doctor demonicus-sabbaticus Martie 26, 2009 la 11:10 am

    Apatia electorala e un fenomen natural in orice democratie consolidata. Doar „democratiile” populare generau prezenta la vot in procente de 99,9% si candidatii unici erau alesi cu 100% din voturile exprimate😀

    The burden of proof este a clasei politice. Politicienii- candidati se vand intr-un proces electoral. Nu e nimic pejorative aici. Chiar se vand. Marketingul electoral e disciplina aparte in cadrul stiintei politice. Oferta trebuie ambalata si prezentata corespunzator pentru ca apatia politica sa fie pastrata in limite rezonabile. Nu inteleg de ce multa lume apasa excesiv pe responsabilitatea electorului si putina lume vorbeste despre responsabilitatea/ lipsa de responsabilitate a celor care propun proiecte politice ridicole sau in cel mai bun caz subtiri din punct de vedere conceptual. Este dreptul de a alege orice si pe oricine superior dreptului de a nu alege garbage, doar pentru ca asa spune o anume definitie a bunului cetatean?

    In ceea ce ma priveste, cred ca am sa astept impreuna cu decedatul meu amic Derrida „la démocratie à venir”. Pana atunci ascult Celine Dion, ii recitesc pe Aristotel si pe Tocqueville si ma pregatesc sa NU votez tineri „politicieni” ca Elena Basescu sau Andrei Hrebenciuc.

  4. 4 pinguilde Martie 26, 2009 la 12:02 pm

    Well, aici vad eu o problema. In aceasta asteptare. Stam si ne vaicarim ca uite cine candideaza. Daca eu ca alegator consider ca printre candidati nu-i nici unul care sa merite sa ma reprezinte, atunci normal ar fi sa-mi iau soarta in maini si fie sa-mi pun chipul pe strazi, fie sa-mi conving cunostintele despre care cred ca m-ar reprezenta mai bine s-o faca. Cine sta si-si vede de viata, chiar merita sa fie reprezentat de aia iesiti in votul a 20% din electorat. Chiar si de Elena Basescu sau Andrei Hrebenciuc.

    Cat timp absenteismul le convine noilor clanuri politice – si n-am bagat de seama ca ar fi deranjati de asta, singurul incovenient fiind ca afla daca s-au ales doar la al doilea tur – refuzul de a uza de dreptul la vot e doar un balon de sapun. Adica nu face nici macar poc cand se sparge.

    Dar asta e o problema a fiecaruia. Nu-i condamn pe cei care nu merg la vot. Ci le spun parerea mea si unii se mai razgandesc. Primul succes l-am inregistrat deja. Nu zic cu cine, ca poate se razgandeste inapoi.😛 Te prinzi tu.😉

    Si acum ca avem, noi astia traitorii in EU, o alternativa la diletantismul politic romanesc, ar fi pacat ca lumea sa n-o foloseasca din nestiinta. Suntem milioane de romani pe aici, care putem vota candidatii locali. Daca am face-o toti, am fi o forta fantastica. Asa mi se pare mie.🙂

  5. 5 doctor demonicus-sabbaticus Martie 27, 2009 la 1:39 am

    pin:
    Hai sa ramanem seriosi. Eu pot sa-mi pun chipul pe toate strazile de la Mizil pana in LA dar fara bani si relatii totul e utopie in stare pura. Iti dau exemplul lui Ralph Nader in politica americana.

    In politica romaneasca e nevoie de mult mai mult decat de charisma, entuziasm, idei bune, a soap box si o portavoce. Iti imaginezi in Piata Rahova pe cineva uracat pe o cutie si zicand ” My name is Ion X-ulescu and I am here to recruit you”?😀 Mie mi-ar placea sa-mi imaginez, dar ceva ma impiedica😀

    Iti spun sincer ca eu imi doresc o greva electorala generala. Prezenta la vot de 5%. Abia atunci vorbim de un semnal pentru clasa politica damboviteana. A clean slate. Aici nu mai vorbim de baloane de sapun ci de pachete de dinamita.

    Imi mai doresc o societate civila puternica si ONG-uri adevarate. Incep sa am impresia ca „elitele” politice romanesti sunt imposibil de reformat sau educat. Poate ca e timpul sa mutam accentul de la participare electorala catre activism civic. Cum politicul e oglinda socialului, ma gandesc ca de fapt conceptul de societate civila trebuie recalibrat.
    My opinion.

    In plus, o politizare completa a spatiului social a fost visul esential al totalitarismelor. Asa cum e nevoie de politic, e la fel de necesara prezenta unui non-politic activ si critic. Macar si pentru echilibru.

    Sunt insa complet de acord cu necesitatea ca milioanele de romani din UE sa devina activi dpdv politic. Acolo mizele si jocul sunt un pic diferite.

  6. 6 Alex_S Martie 27, 2009 la 4:17 am

    Va ascult cu placere!
    Trebuie sa recunosc ca n-am mai fost la vot de cand am plecat din tara…

  7. 7 Veta Marx Martie 27, 2009 la 10:39 am

    Observ doar ca pe acest globus se scrie foarte bine. As vrea sa postez o fereastra, o usa sau poate pur si simplu un chepeng spre el la surorile marx. Ete posibil? Craciun fericit.

  8. 8 pinguilde Martie 27, 2009 la 2:37 pm

    doc
    Zambesc. Din cauza indemnului la seriozitate pe care l-as intoarce. La mine gheara scepticismului se iteste din spatele sperantei tale ca un 5% ar fi tratat ca un semnal de alarma. Vedem utopii in locuri diferite.

    Desi, sunt de acord cu tine. Scenariul pe care l-ai prezentat mai sus n-are sanse nici macar cate am eu sa castig un aur olimpic.

    Admit ca nu ma informez temeinic si regulat despre ce se intampla in politica romaneasca. Prind din zbor biti de informatie si mi-am format o opinie ce poate fi gresita rau. Dar asa cum au ajuns la mine, imaginile politicienilor nostri nu sunt despartite de barierele doctrinare ale vreunui partid. Sunt cam toti gramezi nedefinite dintr-o masa amorfa de persoane ce si-au deschis taraba de negustorie direct pe bancile parlamentului, mesele guvernului si ce mobilier or mai avea la nivelurile netelevizate. Adica nu-i vad interesati in a atrage simpatia electoratului spre partidul lor, ci in a-si asigura profitul personal indiferent de cine castiga alegerile.

    Doua utopii vad eu in dorintele tale: una ar fi ca lumea ar participa la greva asta electorala si cealalta ca dupa ce prima devine realitate clasa politica ar vedea un beculet rosu si ar durea-o mai mult de doi peri din spranceana stanga.

    Revenind la utopia mea, nu ma gandeam sa-mi cumpar imprimanta si sa aloc o suma fixa din salariul lunar tiparirii de foi volante timp de 4 ani de acum inainte.😀

    E clar ca nu-i un demers facil si sansele cele mai mari de succes sunt din interiorul sistemului. Treaba e asa. Daca eu ma duc maine si ma inscriu intr-unul dintre partide, filiala Timis (ca ajung mai repede acolo😉 ) e clar ca n-am ce cauta printre producatorii de branza. Dar daca-mi iau si vreo 30 dintre copiii mei destepti care acum sunt oameni cu idei si capul pe umeri, impreuna putem sa ne facem auzit cuvantul mai intai in Timis si apoi in rest.

    Nu-i exclus ca asa ceva sa se chiar intample pe ici pe colo. Dar noi, obositi de atata asteptat, intram in pana energetica si nu mai avem resurse nici macar pentru a rasfoi cap-coada oferta electorala. Daca tu ai facut-o, imi scot palaria.🙂

  9. 9 pinguilde Martie 27, 2009 la 2:44 pm

    Alex
    Ce convertor in format audio folosesti?😛

    Nici eu n-am mai votat de cateva secole. Am fost o singura data la alegeri aici si m-am lamurit. O zi intreaga pierduta cu nervi si tot ce implica o coada de multe ore cot la cot cu romanimea. Basca cheltuielile de transport.

    Mi s-a parut ciudat de cat de dezinteresata a fost opozitia lui Iliescu (opozitie aflata la putere la acea vreme) in a avea un milion de voturi suplimentare, pe care le-ar fi obtinut fara probleme printr-o propunere de organizare decenta si eficienta a votului peste hotare.

  10. 10 pinguilde Martie 27, 2009 la 2:53 pm

    Veta
    Pai cat timp nu pun parola, e totul in vitrina, nu?
    Nu voi intoarce gestul totusi si sper sa nu supar pe nimeni. Aveti haz acolo in barlogul vostru, dar eu sunt o pinguina ce-si poarta vorbele tot timpul cu chilotei. Iar blogul vostru seamana prea mult cu o plaja de nudisti. Roseste pana si rucsacul de pe mine.😳😀

    Si Craciun sa fie!😆

  11. 11 doctor demonicus-sabbaticus Martie 27, 2009 la 5:43 pm

    pin:
    Uneori din 2 utopii se poate naste o realitate😀

    Da, daca aduni 30 de oameni inteligenti si ONESTI, poti sa-ti faci vocea auzita. No question about it, dar eu zic sa incepi din social catre politic si nu invers. Dar si asa e foarte, foarte dificil.

    Hai sa-ti dau niste exemple, la o scara mult mai mica.

    1.Un fost student, pe cand era undergrad la Bucuresti, a incercat sa puna pe picioare un micut grup de studiu focalizat pe Middle East. Vroia el sa faca ceva serios, sa aduca profi pentru lectures, sa publice un soi de revistuta, sa faca lobby pentru mai multe cursuri despre spatiul asta. Se duce el la decan si il roaga un singur lucru: sa-i dea acordul formal si sa il lase la foloseasca o camera, cat de mica, in incinta facultatii. Decanul il refuza categoric si ii spune textual: ” nu faceti parte din familia facultatii noastre”. Traducere: studentul nu avea simpatii liberale in de ajuns de vizibile.
    Epilog. Studentul in cauza face acum parte din familia unei universitati americane de prima mana ( full doctoral scholarship).

    2. Cazul subsemnatului. Cand am inceput sa predau, acelasi decan mi-a spus ca nu poate sa-mi dea un curs pe mana pentru ca pur si simplu nu e loc pentru studiul teologiei politice Islamice ( asta desi era dupa 9/11 si nimeni nu mai lucra in domeniu in spatiul universitar bucurestean). Mi-a zis insa ca pot sa incerc sa fac o oferta de curs optional si sa o pun la panou in holul facultatii. Asa am si facut. S-au inscris 60 de studenti si dupa prima zi de curs am ajuns cu o clasa de 120 de studenti. Nu vreau sa ma laud aici, believe me. Cursul optional a devenit brusc foarte cautat, studenti din afara au inceput sa-l audieze, in fine, fierbere mare😀

    Totul bine si frumos pana cand dupa 2 ani, 2 studenti ( importanti activisti politici in 2 partide la fel de importante din Romania) au inceput sa faca presiuni la decan sa le fie marita nota de la 5 ( dat de mila si in conditiile in care ei nu calcasera pe la curs). Mi s-a sugerat sa ii ajut. No problemo. Am organizat seziune de mariri,eram obligat si de regulament, am tinut un examen si unul dintre studenti a obtinut nota 6 iar celalalt a ramas cu 5-ul initial. Atat au meritat, atat au primit. Cand dupa ceva vreme am verificat catalogul am vazut ca notele lor au devenit 8 si respectiv 9. Ce am facut eu? Am plecatdin facultate si din tara cu 2 saptamani inainte de a semna contractul de asistent.

    Epilog. Cei 2 studenti despre care iti vorbeam sunt acum, unul consilier la Guvern si celalat o sa candideze la Europarlamentare.😀

  12. 12 Alex_S Martie 28, 2009 la 3:21 am

    Doc

    Parca era vorba ca vorbim de votare, nu de horror movies!
    Ne meritam soarta…😦

  13. 13 pinguilde Martie 29, 2009 la 6:20 pm

    doc

    Da, imi pot imagina. Vezi unde s-a ajuns daca nu te-ai dus tu inaintea lui sa candidezi?😉 Glumesc.

    N-am zis ca ar fi usor. Doar ca ascultand atatea lamentari apatice ma racaie faptul ca uite, am ajuns acolo unde au vrut politicienii astia sa ajungem de la bun inceput. Sa nu votam si sa tinem gura mica.

    N-am nimic impotriva actiunii pe oricare plan. Politic sau social. Si nu pot combate ca incepand intr-unul e mai bine decat in altul. Poate e asa cum zici tu, poate nu. Habar n-am.

    Dar mi-ar placea s-o rupem cu resemnarea nationala. Mie la partea cu „mama, ce-o sa le mai aratam astora din partide cand n-om face nimic si ce s-or mai speria si cum le va crapa obrazul de rusine si or inturna tot ce-au luat acasa fara sa plateasca numai si numai ca sa ne jucam noi de-a stampilatul conform regulilor” mi se ridica sprancenele de unele singure. Zau.🙂

    Asta o spun eu, aia care am dat bir cu fugitii fara sa inregistrez insuccesele tale in revolutia sociala proprie la care ma inhamasem in Ro.😳

    Oricum, romanime de prin Europa, hai la vot!😀

  14. 14 gingav Martie 30, 2009 la 9:41 am

    doc: dar spune-i numele, domle! cine-i decanul ala?

  15. 15 pinguilde Martie 30, 2009 la 9:47 am

    Plusez. doc, spune si numele studentului-fost ce catindeaza.

  16. 16 doctor demonicus-sabbaticus Martie 30, 2009 la 3:48 pm

    pin:
    Nu are sens. Pot sa spun ca Decanul e consilier prezidential la acest moment. AS fost insa foarte dezamagit cand am plecat. Isi facuse planuri cu mine. Stii ce se spune „If you want to make God laugh, tell him your plans”.😀

    Ca sa fiu sincer, doar am auzit ca fostul meu student o sa candideze. E posibil sa intre direct in viitorul guvern😀

  17. 17 pinguilde Martie 30, 2009 la 6:03 pm

    doc
    Nu-s inca sigura daca are sau nu sens. Nu-s sigura de fapt unde ar fi in acest caz granita intre defaimare si demascare. Din cauza anonimitatii noastre aici.

    Dar altfel cred ca are sens sa-i aratam pe cei care schimba regulile jocurilor. Iar in situatia de fata, cu implicati politici, cu atat mai mult. Toate marsaviile marunte care se fac, se fac si pentru ca faptasii se bazeaza pe complicitatea celor ce tac. Mi se pare mie.

    La scara mai mare decat a blocului, s-a ajuns sa se strige degeaba, se rade in fata celor ce fac apel la onestitate, dar tot nu-l vad ca pe un motiv suficient pentru a sta cu leucoplastul pe gura.

    Revenind la tine. Gugal-stie-tot zice ca-i un singur consilier prezidential ce-a pus functia in vraf peste cea de decan.😀

    Dar, pentru a nu-ti crea tie neplaceri, n-o sa-i pun aici numele. Am doar o rugaminte. Daca te intorci inapoi la facultatea lui, spune-i verde in fata ca nu vei mai accepta practicile lui. Asta ca tot propuneai inceperea revolutiei dinspre social.😉

  18. 18 doctor demonicus-sabbaticus Martie 30, 2009 la 9:39 pm

    pin:
    Am sa ma intorc la facultatea lui doar daca o sa primesc functia de decan😀
    Astept intai sa devin professor emeritus in America de Nord si abia apoi pot sa ma intorc la postul de asistent universitar la Universitatea Bucuresti. Daca nu stiai, doctoratele din America de Nord nu se recunosc in Romania, decat daca ai pile mari.

    Mi-e dor de studentii mei, dar nu mi-e dor de amatorism, fusereala si mici ciupeli. Pentru mine capitolul viata universitara romaneasca e inchis definitiv. I prefer to be a traitor than a jerk. Eu trafic cu valori nu fac iar, functiile publice ma lasa inghetat. Studenti buni si curiosi gasesti oriunde. A clean air si stabilitate institutionala nu prea.

  19. 19 doctor demonicus-sabbaticus Martie 31, 2009 la 8:39 am

    pin:
    Let’s close this subject anyway. It makes me a little bit uncomfortable.

  20. 20 the judge Martie 31, 2009 la 11:57 am

    wow. ce discutie interesanta…😀 m-as baga si eu, da’ inca nu-s hotarat sa emigrez:mrgreen: asa ca mai bine-mi tin pliscul…😉

  21. 21 pinguilde Aprilie 1, 2009 la 1:11 pm

    judge
    Pai baga-te la discutie de neemigranti. Si pune mana si studiaza pe cine merita sa votezi.😉

    Si mai am un singur lucru de zis aici:

    Hai Romania! Nu ma cautati la tv, stau in tribuna din care se filmeaza meciul.😀

  22. 22 Alex_S Aprilie 2, 2009 la 3:55 am

    Pin

    Am auzit ca i-ati „dominat fonic” pe austrieci!😀

    Nota 10 pentru suporteri! Imi pare rau ca n-ati avut sansa unui meci bun, dar a fost totusi un meci istoric, ultimul pentru Piturca – sper din tot sufletul.

  23. 23 the judge Aprilie 2, 2009 la 6:57 am

    pin

    pe cine nu merita sa votezi…😦

  24. 24 pinguilde Aprilie 2, 2009 la 6:55 pm

    judge
    Aia de merita sunt greu de gasit, dar tot poti sa-i cauti.🙂

    Alex
    Din stadion, m-am simtit dominata fonic. Poate si din cauza ca am stat mai aproape de fansektor-ul austriac. Oare daca va zic ca mie mi-a placut la meci o sa ma credeti dusa?😀

    Sunt obosita inca (au ce greu a fost sa scot masina de unde bagat-o, ca aproape i-am plasat-o lui Lobont in poarta, mai bine chiar o faceam😉 ), ragusita si duminica tre’ sa cant, dar maine poate reusesc sa mi-o fac auzita si pentru o poveste usor naiva.😆

  25. 25 doctor demonicus-sabbaticus Aprilie 2, 2009 la 8:05 pm

    pin:
    Nu te preocupa atunci cand e vorba de cantat. Piturca a cantat toata cariera in falsetto si vad ca nu pare sa-i pese prea tare😀

  26. 26 windwhisperer Aprilie 3, 2009 la 12:09 am

    si pinguinii fac galerie :):)
    tztztztz

  27. 27 doctor demonicus-sabbaticus Aprilie 3, 2009 la 1:52 am

    pin:
    Update.
    Tocmai am primit un mail de la fostul meu student, cel care nu facea parte din familie. A primit o oferta de la UN pentru a lucra in domeniul peace keeping operations dupa ce isi termina doctoratul.
    I am very proud of him!

  28. 28 pinguilde Aprilie 3, 2009 la 8:16 pm

    Felicitari! Si lui si profesorului.😉

  29. 29 the judge Aprilie 4, 2009 la 4:34 pm

    DD

    peace keeping? what kind of peace keeping? trebuie sa fii mai specific…:mrgreen:

  30. 30 Trent Reznor Aprilie 4, 2009 la 5:48 pm

    the judge:

    Vezi ca vorbim de UN nu de NATO😀

  31. 31 doctor demonicus-sabbaticus Aprilie 10, 2009 la 10:07 pm

    Ia sa incep eu sa vorbesc nitel despre Gadamer. Nu e nimeni pe aici, nu ma aude nimeni😀

  32. 32 Alex_S Aprilie 11, 2009 la 1:13 am

    Master

    M-ai strigat?😀

  33. 33 adi Aprilie 26, 2009 la 11:04 am

    hullo.

    hai ca nu pot sa tac🙂

    carevasazica, despre posibilitatea ca poti gasi 30 de copii destepti, sa nu uitam:

    (a) traim in vremuri spectaculoase
    – 28 din acei copii si-au deja luat locul pe „scena”
    – 2 nu mai sunt copii.

    (b) spectacolul („democratiei”) nu poate fi intrerupt
    – spectacolul primeaza, el trebuie continuat.

    exercitiu: hai sa ne reamintim ultimul moment in care constitutia romaniei (si Sa nu cReDeTi CumVa cA nu pot nimeRi tasta sHiFt canD apAs AltE tASte) a fost calcata in picioare. e greu?

    (c) romanilor le lipseste cultura libertatii. (*** #p% tr#s% ***), romanii n-ar recunoaste libertatea daca s-ar prabusi peste ei. pentru romani – si aici evident vreau sa zic realizarea spectaculoasa a romanilor – oamenii de success de afaceri de cultura delatelevizor de bine – libertatea este cocacolanikeporcheparasutistiamericanicesanesalvezedecrusibocanciincap
    (***chestiicuse&oral***)sfintelemoastealesfintilornatoautostrada

    * scuze pentru limbaj🙂

    vot? NU! poate si pentru ca secolul trecut niste femei au fost stalcite in bataie pentru asta … sau pentru ca niste negri au fost stalciti in bataie pentru asta … sau pentru ca niste copii au fost stalciti in bataie pentru ca nu au vrut sa participe la spectacol (secolul asta)…

    si ca sa-nchei cu spectacolul democratiei:


    „in cele din urma anarhistii si-au recunoscut convingerile anti-nato” :))

    PS. guy debord for president!!!

  34. 34 pinguilde Aprilie 27, 2009 la 11:59 am

    * no problem, l-am bruiat😳

  35. 35 pinguilde Aprilie 27, 2009 la 9:20 pm

    adi
    Lasa pe mine alegerea celor 30. Care normal ca nu mai sunt copii. Nu mai erau decat un pic atunci cand i-am cunoscut deja.

    Asta cu intreruperea spectacolului n-avem de unde s-o stim cat timp nu se incearca intreruperea. Cel putin nu intr-un mod care macar sa promita succesul.

    Iar cu votul, situatia e simpla. Visul cu anarhisti o fi frumos si atragator (pentru tine, pe mine inca nu m-ai convins😉 ), dar realitatea ne zice asa. Daca electoratul nu voteaza, politicii si oamenilor ei nu le pasa. Aia hipnotizati de sclipiciul din discursul bufonilor vor vota oricum. Iar cei care stau acasa si zic eu nu, caci protestez, matematic sunt cei care aleg exact configuratia finala a reprezentatilor Romaniei la Bruxelles. Adica ii voteaza pe toti alesii. Citeste bine toata lista lor dupa 7 iunie, ca sa stii pe cine ai trimis sa te reprezinte nevotand. Si nu ma evita apoi chiar daca stii ca-ti voi scoate ochii daca ajunge GB acolo!😛


Lasă un răspuns

