La multi ani, carti frumoase!

Ca v-o fi citit sau nu cineva. Azi e ziua internationala a voastra si aveam de gand sa scriu despre una dintre cele mai frumoase carti pe care le-am citit in ultima vreme. Trebuia sa stiu eu mai bine, doar ma pricep un pic la socoteli si la potriveala lor.

Asa ca deocamdata zic doar sa traiti si sa ne imbogatiti mai departe vietile!

Si nu ma supar daca primesc aici recomandari de carti frumoase.

26 Responses to “La multi ani, carti frumoase!”


  1. 1 explorish Aprilie 24, 2009 la 12:50 am

    carti frumoase nu stiu🙂. m-am impotmolit la wisdom of crowds, de cand nu mai merg cu trenu’, mai am un pic da’ n-am reusit s-o termin. pe lista urmeaza briefer history of time, innumeracy si pi-ul tau🙂, dar nu stiu inca in ce ordine sau daca nu cumva va fi o intrare noua si spectaculoasa in rand. sau daca nu cumva nelectura se va prelungi o vreme, ca am altele in cap si nu prididesc. poate ar trebui sa citesc din nou un pic inainte de fiecare culcare, da’ uite ca e deja ora 1. hmmm. de maine incolo. poate🙂.

  2. 2 the judge Aprilie 24, 2009 la 10:23 am

    Vikingii😉

  3. 3 Emiru' Aprilie 24, 2009 la 10:52 am

    ca sa fac legatura si cu postul precedent, acea fata a Moscovei o poti vedea in cartea Anei Politkovskaya, „Rusia lui Putin”. Probabil ca filmul in cauza de acolo se inspira.
    O carte infiorator de adevarata.

  4. 4 pinguilde Aprilie 24, 2009 la 12:25 pm

    Filmul in cauza sigur nu de acolo de inspira. Asta pentru ca in afara numelui cartierului, nu exista vreo legatura cu Rusia. Cartierul asta, Moscou, e in Gent, Belgia.😉
    Multumesc de recomandare.🙂

  5. 5 pinguilde Aprilie 24, 2009 la 12:27 pm

    Multumesc si tie, dar…
    Spune si tu un autor, ca doar asa, cu un titlu atat de scurt, e greu sa dau de ea.

  6. 6 pinguilde Aprilie 24, 2009 la 12:30 pm

    Mai stii cum spuneai ca nu-ti place sa astepti? In rucsacul ala rosu de la mine din spate, e intotdeauna o carte. La orice asteptare o scot si mai citesc un pic. Tare bine prinde. Si ar trebui sa mergi iar cu trenul. Nu poluezi si in plus tii si banii in buzunar, ca nu mai tre’ sa-i dai pe toate radarele ce-ti ies in cale.😉

  7. 7 explorish Aprilie 24, 2009 la 2:01 pm

    a, pai si la mine in rucsac e mereu o carte🙂. doar ca nu-mi place sa astept nici… trenu’🙂. in plus, putine lucruri se compara cu libertatea pe 2 roti. chiar ingradita de politai si radare.
    dar – prea multa carcoteala, de fapt inteleg ce zici🙂. cand vin ploile, vom executa😀.

  8. 8 the judge Aprilie 24, 2009 la 3:29 pm

    Vikingii, Frans G. Bengtsson

  9. 9 the judge Aprilie 24, 2009 la 6:54 pm

    ha ha ha nostim! trenuri si carti – doua lucruri despre care am scris ieri si azi…

  10. 10 pinguilde Aprilie 24, 2009 la 7:25 pm

    Da, trenurile si cartile se impaca foarte bine. Propun infiintarea unui vagon biblioteca la fiecare tren.😀

  11. 11 Alex_S Aprilie 25, 2009 la 6:33 am

    ISO 9001!
    In afara de Standarde mai exista si alte carti???🙂

    Raman un fan al Dunelor lui Herbert. Chiar m-am gandit sa o recitesc, de data asta in engleza. Poate doar Fundatia lui Asimov sa ma mai fi fascinat, dar nu m-a miscat la fel de mult…

    Seara asta l-am ascultat de Dinu Lipatti, asa ca va las putin cu el…

  12. 12 explorish Aprilie 25, 2009 la 8:45 am

    heeei, multam pentru linkulipatti! nu cred ca mi-am luat timp vreodata sa-l ascult. tare.

  13. 13 pinguilde Aprilie 25, 2009 la 5:33 pm

    judge
    Azi am citit si scrierile tale. Pentru cei ce vor mai multe amanunte despre cartea cu vikingi, acilea sunt.

    O alta recomandare tot pentru ziua cartilor, ne-a facut windy. Presimt ca e pe placul multora.😉😆

    Si ca sa-i raspund lui judge la intrebarea lui cu cartile copilariei: am inceput cititul de la Cuore (fratele meu de la Toate panzele sus, sora de la Heidi). Apoi am devorat carti. Cam toate cele mentionate la scrierea judelui. Exceptia e chiar cartea cu vikingii. Am mai citit in schimb alte cateva.

    Unsprezece. Oh, si ce mi-am mai dorit sa joc fotbal apoi. Am reusit in timpul liceului.

    Cartile lui Ioan Dan. Citindu-le m-am hotarat ca atunci cand cresc mare sa ma fac Costache Caravana. De fapt Cae Indru, dar acum, privind inapoi, realizez ca aveam gusturi fade.😀

    Fetita de pe Terra. Pe care am citit-o dupa ce ma antrenasem deja cu povestile din colectia de povestiri SF. Tot ce avea tata din studentie, inclusiv sf-urile comuniste.😛 Dar fetita de pe Terra a ramas la mine in cap ca fiind altfel. Cu totul altfel. Un pic si datorita ei am devenit cititoare asidua de sf. Unde sus in varf sta Ender.

  14. 14 pinguilde Aprilie 25, 2009 la 5:51 pm

    Grozav pianist. One of the best. Ever.

  15. 15 windwhisperer Aprilie 27, 2009 la 4:48 am

    hello all !
    ” Carte frumoasa, cinste cui te-a scris !”
    in marea taina a cititului am evoluat cam asa : Fetita cu parul albastru , Buratino , Zdreanta (clasa a 4 a); Omul invizibil , Edmondo de Amicis , Cuore ; Jack London, Colt alb , Balzac, Dumas ( clasa 5-6 ) Prin clasa a 7a ( precis , caci „studiam ” cu romanul sub cartea de scoala, pana m-a descoperit tata) Port Arthur , Pearl Harbor, Batalia de la Midway , dupa care am decretat ca sunt cele mai fascinante carti si am ” devenit” rasboinica 🙂. Mai tarziu m-am cumintit si am citit tot ce era literatura ceruta la un liceu umanist, cu mare placere .Cred ca toate se trag de la meseria tatalui meu , (ziarist ) si faptului ca ma impiedicam printre picioarele scriitorilor de atunci, cand mergeam cu tata la Casa Scanteii. Am stat pe genunchii lui Arghezi, si-l flatam recitindu-i Zdreanta ; Drumes mi-a semnat Invitatie la vals , Cismigiu&co… pe Nichita il uram cand il vedeam la Mogosoaia , unde doar beat ii iesea ” foaie verde de albastru, ma doare un cal maiastru” . L-am apreciat cand n-a mai fost😦
    Mai tarziu , pe la sfarsitul liceului , am descoperit casa lui Nichifor Crainic ( prieten cu tata si vecin ) care mi-a permis sa-i citesc cartile. ( in mare secret) Camera in care locuia avea peretii acoperiti cu carti . De atunci am dat cu nasul…in literatura interzisa , si am inteles multe ..:( Crescusem !!!
    Acum m-amus…cu carti umoristice :):)
    Lifeisgood !!!
    xxx,J. scuse pentru exces ! dar imi plac ” basmele ”🙂 btw, am calatorit cu Covorul fermecat mai mult de 1001 de nopti, iar Legendele Olimpului , m-au dus spre cartile acelea rasboinice . tztztzt
    xxx ,j.

  16. 16 the judge Aprilie 27, 2009 la 6:27 am

    wow!

    wind, ce copilarie norocoasa ai avut!😀

    Cismigiu & co – asta mi-a placut tare mult, la vremea ei… si Colt Alb – oare cum am putut sa-l uit? si atatea si atatea…

  17. 17 windwhisperer Aprilie 27, 2009 la 6:16 pm

    Judge !
    cand bagai fierul de calcat in priza si te asteptai sa-i auzi….limba de lemn… nu aveai alt refugiu decat in carti si-n LP urile cu musica classica! asta noroc🙂

  18. 18 pinguilde Aprilie 27, 2009 la 9:08 pm

    windy
    Sa-ti spun cu cata ardoare te invidiez? Chiar daca am si eu destule motive sa fiu invidiata.😛
    Norocoaso!

    all
    Realizati si voi ca si mine ce bogati suntem? Avem o avere de povesti.🙂

  19. 19 the judge Aprilie 28, 2009 la 6:46 am

    pin

    esti grozava!😀

  20. 20 camelguilde Aprilie 28, 2009 la 3:47 pm

    Stiam eu ca ai tinere de minte mai buna decât mine.
    Chiar am inceput cu Heidi?

    Da’ Zânele din Valea Cerbului cui le-ai lasăt?

    Şi de Lully-boy îţi mai aduci aminte?

  21. 21 pinguilde Aprilie 28, 2009 la 8:13 pm

    camelutz
    Nu stiu de ce, povestile simple s-au estompat la umbra Povestii cu un hobbit. Am iubit-o pentru ca a fost asa lunga si de atunci am stiut ca asa-s povestile cele mai adevarate, lungi!

    De colectia romanului de dragoste am tot cumpanit daca sa pomenesc sau nu. Eram prea necoapta cred cand am citit-o. Sau sa fie posibil ca in nici una din cartile alea sa nu se faca dragoste?🙂
    De-aia am sarit si peste Lully-boy. Ar fi interesant s-o citesc acum, cred.

    Si da, cu Heidi ai inceput. Am tinut minte special pentru ca a fost prima.

  22. 22 windwhisperer Aprilie 30, 2009 la 2:45 am

    hmmm, invidia e cel mai sincer sentiment😉
    minte-ma frumos :):)
    xxx, j.

  23. 23 Cocolina Septembrie 29, 2010 la 11:39 am

    Ciao!Eu am crescut cu multe din cartile pe care le-ati citit si voi,efectiv eram bulversata de atata armonie si frumos…Cartea mea de capatai a ramas Lorelei…atat de mult mi-am insusit-o incat am avut si eu prima mea iubire adevarata…profu de l romana…o nebunie ce mai….Atat de mult iubeam cartile si atat de greu ma desparteam de ele incat multe dintre ele „uiatm” s ale mai inapoiez la biblioteca….hihihi….asa am ramas cu declaratie de dargoste,cismigiu & comp,invitatie la vals,elevul dima,panza de paianjen…si totusi imi lipsesc f multe…feita de pe terra n-o am…

  24. 24 pinguilde Septembrie 29, 2010 la 12:18 pm

    Bine ai venit aici.🙂

    N-o ai, dar ai citit-o? De Fetita de pe Terra zic. E pentru varsta dinaintea cartilor pe care le mentionezi. Am recitit in primavara Lorelei. E tot frumoasa, chiar daca acum am citit altceva decat in adolescenta.

  25. 25 clivi69 Noiembrie 7, 2010 la 7:44 am

    Cine isi mai aminteste de carti care ne-au marcat copilaria, ca:
    -Fetita de pe Terra
    -Emil si detectivii
    -Cu Hai-Hui 2 spre sud
    -Constelatia Andromeda
    -Amintiri despre viitor
    -Ciresarii
    apoi aparitiile unei editii de Jules Vernes – care erau ca o zi de „sarbatoare” – nu ma dezlipeam de carte pana nu o terminam

  26. 26 pinguilde Noiembrie 7, 2010 la 12:03 pm

    Bun venit.🙂

    Pai toti cei carora ne-au marcat copilaria, nu? De Hai-Hui 2 spre sud n-am auzit pana acum. Unele carti se mai reediteaza si azi. Copiii insa citesc tot mai putin si vinovati suntem si noi ca nu ne facem timp sa le descuiem poarta magica a acestor carti.

    Revenind la copilarie, eu asteptam cu bucurie si cartile din colectia biblioteca pentru toti copiii. Acolo m-am intalnit cu lumea hobbitilor in ceea ce am considerat de atunci incepand ca fiind cel mai grozav basm de pe pamant. Cu Bilbo ca erou, nu Frodo. Din cauza ilustratiilor din cartea aceea, nu m-am impacat deloc cu pielea si osul ale unora dintre hobbitii din film.


Lasă un răspuns

