De ce ma asurzeste tacerea

Unei fete i s-a intamplat ceva, doar ea stie ce. A hotarat mai apoi la intamplare care ar fi vinovatii, i-a bombardat cu emailuri debordand de ura si a refuzat sa le explice ce se intampla, pastrand secrete detaliile supararii ei.

Intr-o tara normala, asa ceva ar fi deja nefiresc. Dar fata traieste in Romania, locul unde oamenii nu ies la manifestatii impotriva celor ce incalca legea ci pentru sustinerea lor. E locul unde nu se mai aude decat vocea isterica a nerusinarii, caci restul lumii tace coplesita, asa cum au facut si victimele nestiutoare si nepricepatoare, alese dupa criterii necunoscute de aceasta fata.

N-au facut nimic gresit sau daca au facut nu stiu ce, dar tac si se ascund de parca ar fi vinovati. Asa ca fata a trecut la amenintari private si denigrari in public, deocamdata incurcate in voaluri. Ce fac ei? Tac si mai apasat, ascunzandu-se si mai adanc, soptind speriati in tarcul fricii in care te trimite orice actiune careia nu i se vede logica. Devin complici la propria stigmatizare din exces de bun simt.

Ea e una, ei sunt multi. Dar vocea ei rasuna tot mai puternic in lipsa unui zgomot de fond cuviincios. Iar apoi ma mir cand oamenii imi spun tristi ca Romania de azi e o tara de tupeisti pusi pe galceava. Nu, nu,  mi se zice, s-au schimbat mult lucrurile fata de cum le-ai lasat cand ai plecat. Valorile morale nu mai stau in picioare. Nimic nu mai e la fel. Ce stii tu ce inseamna sa traiesti in Romania de azi?

Stiu. Stiu ca majoritatea muta se jeneaza sa-si alature vocile cu cele ale arogantilor lipsiti de respect. Asa au ajuns sa-mi crape timpanele de vacarmul strident al intolerantei extreme minoritare. Al unui singur glas daca privim lucrurile de aproape. Mi-a ajuns atata tacere.

13 Responses to “De ce ma asurzeste tacerea”


  1. 2 pinguilde Iulie 4, 2009 la 8:07 pm

    Da, daca ar fi liniste adevarata…🙂
    Totusi iti multumesc.

  2. 3 malasuerte Iulie 4, 2009 la 9:11 pm

    salutare
    pe mine m-a surprins pentru ca ma retrasesem de ceva timp,fara zgomot.
    Cred ca a fost o reactie intarziata la ceva ce nu s-a intamplat niciodata.Nimic mai mult😀

  3. 5 pinguilde Iulie 5, 2009 la 5:01 pm

    mala
    Ce, si tu esti unul dintre atacati?😯

    Alex
    .

  4. 6 malasuerte Iulie 5, 2009 la 5:45 pm

    Pin
    atacat e prea mult spus.As fi raspuns pe masura.Mici rautati,de neinteles,care nu si-au atins scopul.Eu imi doresc sa fiu sanatos si voios 😀 !Cred totusi ca actiunea „furtuna…in desert” nu merita un post,Alex a zis bine.

  5. 7 pinguilde Iulie 5, 2009 la 6:06 pm

    mala
    Pai era despre „furtuna in desert” din paharul nostru numai ca exemplu al celei din cratita nationala. In general nu-i bai daca credem in lucruri diferite, numai ca propavaduitorii religiei mele zic ca oamenii de treaba ar trebui sa se opreasca din tacut la un moment dat. As putea adapta zisa cu somnul in lehamitea ratiunii. Ca la noi nu se doarme. Doar se inchid ochii si se tace.🙂

  6. 8 malasuerte Iulie 5, 2009 la 7:19 pm

    Pin
    daca vorbim de cratita nationala,total de acord.Nu se doarme,da` tot somn e😀 si trebuie sa ne trezim pana nu e prea tarziu.Si cred ca depinde de fiecare in parte.Adica si de mine🙂

  7. 9 pinguilde Iulie 6, 2009 la 3:06 pm

    O curiozitate mica.🙂 Cum ai de gand sa te trezesti? Pana nu e prea tarziu.

    Ma gandeam ca scara paharului ar fi un loc bun de inceput procesul trezirii. Opresti batjocura din expansiune in jurul tau, alti cativa in jurul lor, si uite asa pe neobservate devine totul armonios. Dar lumea imi zice ca n-am dreptate. Ceea ce poate fi adevarat. Numai care ar fi variantele propuse in locul acesteia?

  8. 10 malasuerte Iulie 6, 2009 la 8:10 pm

    Brusc🙂

    NU dorm, dar inca nu reusesc sa fac suficient zgomot incat sa trezesc in jurul meu.
    Insa e doar o chestiune de timp.Ma lupt cu cei din jur,dar cam in aceeasi masura si cu mine.Mai obositor e cu mine.Si mai frustrant🙂 . Dar sunt incapatanat.
    Cred ca noi romanii suntem lasi atata timp cat avem ceva de pierdut,oricat de putin ar fi acel ceva.Cand nu mai avem ce pierde ne transformam.Sper sa vad transformari incepand de la toamna sau de la iarna.In jurul meu.S-al nostru.
    Aaaa,am uitat ceva,nu-i mai suport pe cei ce se lamenteaza : „m-am saturat de Romania”.Dar sunt in continuare aici.Romania reflecta corect oamenii care locuiesc aici, pe cei care fac ce fac si in aceeasi masura pe cei ce prefera sa constate.Sau sa nu faca nimic.La fel si clasa politica.N-avem cum sa avem alti politicieni atata vreme cat noi astia suntem.O schimbare reala eu vad de la baza spre varf.La baza e lupta adevarata.
    In putine cuvinte, ai dreptate si nu exista variante

  9. 11 aspida Iulie 14, 2009 la 7:53 pm

    eu sunt gata sa ma sacrific!😉
    dati-mi o platforma politica credibila si respectabila (adica sa poata fi îndeplinita) si fac un partid😆
    eu, care a doua zi dupa ce am îndeplinit conditiile statutare m-am retras din utc😀

  10. 12 pinguilde Iulie 14, 2009 la 8:52 pm

    Ce zici de legalizarea descarcarilor pe internet?😀
    Varianta romaneasca a partidului piratilor. E o chestiune cu care ai vorbi multor alegatori, pe care n-ar fi chiar asa de greu sa o obtii si care te-ar propulsa in mijlocul gunoiului ce trebuie curatat.🙂

  11. 13 aspida Iulie 14, 2009 la 9:05 pm

    neah… nu ma amuza postura…😉
    oricum, multumesc pentru «interes|


Lasă un răspuns

