Baietii nu plang niciodata

Nu poti lua un copil la tine daca nu te cunoaste si nu e obisnuit decat cu mama sau cu maica.

Acum doi ani in vara, cu perspectiva sosirii lui Paul la noi, ne-am testat noua rabdarea si lui adaptabilitatea. L-am luat la Brasov pentru cinci zile. Nuuuuu, daca merge Paul vine si Dorian. Dorian e „baiatul lui mama”. Mama a fost cea mai mica in familie si a ramas din copilarie cu convingerea ca i s-au oferit mai putine sanse. Dar cu Dorica nu se va intampla asa. Tot ce face Paul, face si Dorian. Acum doi ani in vara Dorian abia implinise de doua zile patru ani.

Zilele erau frumoase. Parcuri multe cu locuri de joaca, piscina cea mica din curtea nasilor mei, jucariile celorlalti nepoti, mersul cu telecabina, pianul. Nu avea timp de cantarit tristeti.

Prima noapte. Atipisem cand am auzit un zbieret: Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin! Am dat fuga buimaca. Paul era cel care ma chemase si acum statea numai cu ochii iesiti de sub patura, nu care cumva sa fie prea expus la furtuna pe care o astepta sa izbucneasca. Dorian plange, a soptit cu glas pierit. I-am luat in brate trupsorul tresaltand de suspine. L-am mangaiat. Vreau la maaaaaamaaaaaaa, si-a cantat el o vreme lamentatia. Apoi obosit de atata plans a adormit.

La 6 dimineata un simt pe care n-am stiut ca-l am m-a scuturat. Hai scoala, fosgaie ceva dincolo de usa. Copiii. Mai copii, voi nu dormiti? Ochii mi-erau lipiti de somn. Au intins dintr-o miscare cate o mana spre geam: e ziua! Fara pic de mila. Am ramas cu ei ca sa nu o trezeasca si pe mama. La un moment dat Dorian a venit la mine. Pin, sa nu mai spui la nimeni ca am plans. Am zambit. N-o sa mai spun nimanui, Dorica, fii linistit. S-a jucat in liniste mai departe.

La 8 mama mea a deschis usa camerei cu o privire mustratoare. Mama e severa ca Margareta Paslaru in Veronica. Dorian tocmai parca masina salvarii pe o frunza tesuta in covor. A ramas sprijinit intr-o mana, cu cealalta tinand masina. S-a uitat mai intai la mine. Eu n-am zis nimic. Promisesem. Atunci a ridicat doi ochi tristi spre mama si i-a spus: eu am plans.

De sambata il avem pe Dorian la noi. Ne asteapta vremuri interesante. 🙂

4 Răspunsuri to “Baietii nu plang niciodata”


  1. 1 Zvârluga.Bond februarie 3, 2010 la 11:23 am

    Pin, vor fi interesante, cu siguranţă, o zic din ce-am citit mai sus, dar presimt că eşti inspirată şi te vei descurca, de fapt, vă veţi descurca. 🙂

    M-ai topit cu replica asta: Mama e severă ca Margareta Pâslaru în Veronica. Mulţumesc. Hei, şi motanul Dănilă se descurca binişor acolo! :))

  2. 2 camelguilde februarie 3, 2010 la 2:21 pm

    Păi n-ai promis să nu mai spui nimănui? Sau ai primit dispensă? Ori scrisul este altceva decât spusul?

  3. 3 Alex_S februarie 4, 2010 la 5:37 am

    Corecta observatia Camelguidei! 🙂
    Pin, asteptam explicatii… 😀

  4. 4 pinguilde februarie 4, 2010 la 10:21 am

    Zvârluga
    Replica aia o descrie cu acuratete pe mama. Parol! 🙂
    De motan m-am temut, de Margareta nu. 😀

    camilutz, Alex
    Hmm. 😕 Pai si secretul lui Polichinelle mai trebuie tinut? 😳


Lasă un comentariu




hits counter